woensdag 27 april 2011

terug in newport

Ik ben inmiddels alweer een aantal dagen terug in Amerika na een korte maar leuke tijd in Nederland waar ik geluk had dat het echt super mooi weer was. Toen ik na weer een te lange vlucht terug kwam op het vliegveld kon ik meteen weer beginnen met veel dingen regelen die nog moesten gebeuren voor het nieuwe apartement in newport beach. Zo was ik 2 dagen bezig het internet gefixt te krijgen en sinds gisteren werkt alles eindelijk. Verder heb ik nog wat nieuwe meubels ingericht en is het kantoortje/tweede slaapkamer nu zo goed als klaar. Ik ben nog steeds een beetje verkouden/ziekjes sinds ik terug vloog uit Nederland dus ik ga nog niet weer meteen aan het werk maar even rustig aan doen met misschien nog een dagje slapen op het strand.
Ik woon nu ongeveer een kilometer van de oceaan af dus daar moet ik wel veel gebruik van gaan maken:)

Verder nog wat nieuwe electronica gekocht zoals een geluidsinstallatie waar ik een stuk meer kwijt voor was dna gehoopt, omdat er nog allerlei dingen bij moesten doordat het anders niet werkte.

Ook heb ik de nieuwe auto eindelijk op mijn naam staan en heb ik de verzekering helemaal rond. Ze hadden vooraf gezegd dat een volledige dekking voor die auto ongeveer 300$ per maand zou gaan kosten, maar dat is uiteindelijk amper 100$ per maand geworden dus dat scheelt wel. Als alles een beetje rond is met het apartement etc zal ik foto's online zetten en/of een korte video.

Tot slot heb ik een tandarts op 3 kilometer afstand gevonden in Laguna Beach waar ik snel voor controle heen wil gaan, want daar betaal ik nu ook maandelijks voor in de ziektekostenverzekering.

5 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zit dus in Newport. Een stuk zuidelijker dan Santa Moncia dat wij op het oog hebben. Heb jij Santa Monica niet overwogen? Wat waren jouw overwegingen, of is het toch een beetje snel spontaan en op gevoel gegaan?
    Leuk dat jij alles lekker aan het inrichten bent. Ik lees het wel vaker dat emigranten die terug naar Nederland/Belgiƫ vliegen, aldaar meteen ziek worden. Zo snel went het lichaam dus aan de nieuwe omstandigheden...
    Good luck.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sten, er ging wat mis bij het plaatsen van mijn 10 minuten durende reply helaas, dus nog even kort: het is in mijn ogen veel rustiger/mooier en schoner en ik vind ook veiliger aan de kust van Orange county. LA is mooi op sommige plekken die dan meteen ook flink duur zijn of onbetaalbaar.
    Het is hier misschien een wat vergrijst gebied, maar dat heeft ook veel voordelen. Ik zou aanraden een hotel de eerste paar weken te nemen of iets anders waardoor je de tijd hebt hier rond te touren en alle gebieden een beetje te bekijken. De plekken aan het strand zijn overal hier erg duur, maar zeker niet onbetaalbaar. Ook kun je goedkoper in plaatsen wonen op 15 minuten van de stranden wat al veel scheelt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi GJK.

    Jammer van je eerste reply, bedankt voor je tweede. De eerste week mogen we verblijven bij ons (heel mooie!) adres in Thousand Oaks. Het plan is zeer eender aan wat je voorstelt: vanuit dat adres gaan we touren met een rent car en de buurt rondom TO, Santa Monica en meer verkennen (zeer zeker ook op prijs, maar het moet ook veilig zijn).

    Het heeft ons inziens niet zo veel zin vanuit hier de craiglist af te gaan. Een apartementje moet je toch zien en voelen en zeker ook de buurt. Er staat veel te huur, dus er zal heus wel genoeg te onderzoeken zijn.

    We wonen nu in Scheveningen, direct aan de kust en de overgang naar SM zou een vloeiende zijn. Wel zijn we zeer gesteld op rust en privacy, dus als we alleen een gekkenhuis aantreffen, zoeken we wel verder.

    Misschien zien we je een keer in LA?

    BeantwoordenVerwijderen