woensdag 8 december 2010

Los Angeles, theorie gehaald en strand

Weer even een update.
Afgelopen zaterdag had ik uitgekozen om Los Angeles te bekijken. Niet alleen als toerist, maar ook om te kijken of je er een beetje leuk zou kunnen wonen. Na de interstate 5 north vanuit Irvine richting LA te hebben genomen zag ik al snel de wolkenkrabbers van downtown uit het autoraam. Ik wilde het noorden en westen van LA een beetje globaal bekijken en dan af en toe even parkeren en rondlopen. Ik was redelijk verrast hoe leuk/mooi/sfeervol ik het vond. Vanuit Nederland dacht ik bij steden als Los Angeles aan enorme dichtbevolkte gebieden met veel drukte/chaos/lawaai maar dit was totaal niet het geval. Ik had zelfs vaak niet eens de indruk in een echte stad te zijn, door de brede lanen en de opzet van de huizen en het groen overal.
Ook is het gebied in en rond de stad heel heuvelachtig/bergachtig waardoor het gevoel van een miljoenenstad voor mij ook snel verdween. Ja ik vond Los Angeles, zelfs in en rond downtown, echt super. Wat verder rondgereden en voor ik het wist keek ik tegen de letters Hollywood aan en reed ik door Hollywood. Hetzelfde voor de plekken waar ik later nog door kwam, Beverly Hills, Santa Monica en Venice. Al die plaatsen lopen zo erg in elkaar over dat het eigenlijk nauwelijks op zichzelf staande plaatsen zijn, maar eigenlijk allemaal één stad is: Los Angeles.

Verder heb ik dinsdag mijn theorie gehaald voor mijn California rijbewijs met op 1 na maximaal aantal fouten en dat vond ik zonder te hebben geleerd helemaal prima. Over 2 weken kan ik afrijden, maar misschien dat ik het afrijden plan na de kerstvakantie in Nederland.

Vandaag besloten om nu echt een dagje strand te doen, verder helemaal niets maar alleen in de zon liggen en een beetje zwemmen. Ik vond het zo mooi dat ik een filmpje heb opgenomen hoe ik haast op een privé strand lag met alleen nog een paar surfers op het water.

slechts een paar foto's die ik had gemaakt in LA:




video @ laguna beach


2 opmerkingen:

  1. Told you so! LA is geweldig!! Zo groen, zo ruimtelijk, de verschillende 'wijken' met allemaal een eigen karakter, de leuke winkelstraatjes met vele terrasjes en restaurants.

    Minder voor de hand liggend maar erg leuk om te wonen zijn de wijken Los Feliz en Silverlake, erg jong en hip. Als je minder dicht bij the hub wilt zitten en toch mooi wilt wonen is ook de San Fernando Valley een goede optie. Je vind hier hele mooie appartementen voor goede prijzen. En als je het kunt betalen is Venice natuurlijk super. Ook in Hollywood vind je genoeg leuke en mooie buurtjes waar je leuk kunt wonen voor niet al te gekke bedragen (maar wel vaak kleiner en iets ouder).

    Veel plezier met je zoektocht!

    Ilana (RiverCola van 't forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi RiverCola, bedankt voor je reactie:)Je had inderdaad helemaal gelijk wat LA betreft. Ik ga binnenkort nog een keer naar LA om het beter en meer te bekijken en misschien Lysander van het forum te ontmoeten. Als ik meer een idee van de prijzen heb is het ook makkelijker een beslissing te maken. Al is het hier zuidelijker ook echt super moet ik zeggen.:)

    BeantwoordenVerwijderen