vrijdag 3 december 2010

american resident en auto gekocht

In de vorige blogupdates vergat ik het steeds, maar ik heb intussen alle belangrijke documenten binnen waardoor ik nu echt een Amerikaans inwoner ben. Mijn sofinummer die hier nog belangrijker is dan in Nederland is al een tijdje binnen en inmiddels heb ik ook mijn amerikaans ID pasje ontvangen (green card).
Zonder deze twee documenten is er hier niets te regelen en sinds ik ze ontvangen heb meteen een amerikaanse credit card aangevraagd. Ook heb ik een afspraak voor mijn California rijbewijs gemaakt en dinsdag heb ik het theorie-examen. Ik ben benieuwd:)

Verder heb ik eindelijk mijn huurauto ingeleverd en bij de Chevrolet dealer een vreselijk lelijke en slome Nissan gekocht. Met de bevestiging van de dealer dat ik de auto bij ze kan inruilen als ik een nieuwe auto zou kopen. Maar dat is nog toekomst, hopelijk valt de auto tot die tijd niet uit elkaar:)

Morgen vroeg op en zoveel mogelijk van Los Angeles bekijken zodat ik een goede beslissing kan nemen waar ik wil blijven wonen. Ik zie wel hoeveel tijd het gaat kosten om alles te bekijken, ik begin in Noord en wanneer het te donker wordt rijd ik weer naar huis en dan de volgende dag wanneer ik zin heb het volgende gedeelte bekijken.
Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten