dinsdag 30 november 2010

Roadtrip to Phoenix, Arizona

Nadat de auto, zoals in het vorige bericht te lezen was, weer helemaal in orde was besloot ik afgelopen weekend naar een oude klasgenoot in de buurt van Phoenix, Arizona te gaan. Hij studeert daar nu al 8 maanden voor piloot en aangezien die over 2 weken terug naar Nederland gaat om de opleiding verder voort te zetten moest ik gezien ik beloofd had langs te komen -en het me ook veel te leuk leek- dit weekende langs gezien ik volgend weekend andere verplichtingen heb.
Het was echt weer een super ervaring, want je kunt haast zeggen dat je weer in een ander soort land bent als je een andere staat bezoekt. Eerst de rit van bijna 7 uur, waarvan het meeste door de woestijn. Echt erg leuk te rijden als je Europa gewend bent. Af en toe een foto gemaakt met mijn telefoon tijdens het rijden en ook op de terugweg af en toe geprobeerd een foto te maken. Tijdens de kleine 3 dagen heel veel Nederlandse studenten gezien en ontmoet die allemaal in Mesa, Arizona studeren voor piloot. Na aankomst gingen we meteen met een huisgenoot en wat andere studiegenoten op pad, met 6 man in een amerikaanse oldtimer, prima ritje:) Na een alcoholvrije avond (in de club werd geen alcohol geschonken) de volgende dag een beetje door het plaatsje gereden en al snel was wel duidelijk dat in deze uit de grond gestampte stad in de woestijn niet echt heel veel te beleven viel. California is echt een wereld van verschil met Arizona, ik begrijp al steeds beter waarom het hier duurder leven is, want er is gewoon erg weinig te beleven in Arizona. We zijn nog naar de film geweest, 3 days, opzich wel een prima film en ik en Kevin (de oud klasgenoot) zijn nog gaan poolen waar ik aan het begin flink verloor, maar toch nog een keer wist te winnen tot 1-2.
De volgende dag alweer op tijd terug richting LA (de trip naar de Grand Canyon maar nog niet gedaan, net als de op de route liggende stad Las Vegas dat is leuker met vrienden of familie denk ik) en toen ik bij Palm Springs de grootste outletstores ooit zag afgeslagen en nog flink wat kleren gekocht. Uiteindelijk toch weer meer uitgegeven dan de bedoeling was, maar met die prijzen hier is niets eigenlijk een miskoop, vergeleken met Nederland zijn de kleren gewoon gratis. Nog wat gekocht voor wat vrienden en familie voor als ik nog in Nederland op bezoek kom:)
Alle foto's tijdens het weekend hieronder van nieuwste eerst (terugweg) waar ik wel mooi vond op de borden ''beach cities'' te moeten volgen naar huis:)(bij riverside stond het overigens helemaal vast, heb er zeker een uur in de file gestaan voor een paar mile, erg drukke stad):

















1 opmerking:

  1. Heey GJ,

    Prima story weer:)

    Btw je zal wel echt stressed raken als je met kerst weer hier heen komt aangezien je dan zoveel mensen snel ff moet bezoeken etc.

    Dat je bijna blij bent dat je weer naar usa kan gaan. Zo had ik dat ervaren toen ik 5 dagen naar NL ging.

    Succes allemaal en let goed op je zelf!

    BeantwoordenVerwijderen