vrijdag 12 november 2010

Stapjes verder

Hoi iedereen, er zijn weer een aantal dagen voorbij sinds mijn laatste update. Afgelopen dagen waren weer erg druk en er zijn weer goede stappen gezet om hier permanent te kunnen wonen.

Allereerst en belangrijkste is wel dat ik dit type vanuit Irvine, California bij een graadje of 25. Dit is ons adres waar we vandaag zijn ingetrokken voor in ieder geval 4 maanden en misschien wel langer. Gisteren hebben we lang op een telefoontje gewacht voor een woning, maar gezien de landlords (eigenaren) steeds meer eisen begonnen te stellen en steeds langer wachten met reageren begonnen we naar andere dingen te kijken. Toen Kevin via een vriend hoorde dat er ergens anders in de buurt een mooi compleet ingericht appartement vrij was gekomen zijn we er meteen naartoe gereden en hebben het bekeken. Het was ongelofelijk mooi ingericht in een hele goede buurt alleen vonden we het te duur voor het aantal m2. Toen we wegliepen kregen we twijfels en toen we hoorden dat ze de prijs wel naar beneden wilden halen en ook nog eens bereid waren het van maand tot maand te verhuren besloten we een deal te maken. We tekenden dezelfde avond nog een contract voor 4 maanden huur en eventueel kunnen we er langer blijven van maand tot maand. Foto's volgen bij de volgende update van mijn kant.

Het tweede is dat ik een auto heb gehuurd voor 2 weken met een optie tot nog 2 weken tegen een flinke korting. In die periode wil ik veel tijd besteden aan het zoeken naar een eigen mooie auto.
Verder heb ik een fototoestel gekocht, want in deze mooie omgeving wil je haast van alles een foto maken.
Verder heb ik nog wat werkspullen gekocht, want er moet ook weer gewerkt gaan worden en heb ik voor het eerst met een automaat in California gereden. Autorijden in California verschilt heel veel met autorijdne in Nederland. Links en rechts inhalen kan hier allebei, er zijn geen voorrangsregels, de regel is simpel: wie het eerst was mag voor en als je ongeveer tegelijk aankomt rijden is het degene die voorrang neemt die voorrang krijgt. Nu rijd ik hier zelf niet geweldig, maar hoe slecht ze hier rijden is echt bizar. Ik snap niet dat er niet meer ongelukken gebeuren, want wat je hier op de weg ziet is echt levensgevaarlijk. Ik heb een paar foto's gemaakt in het verkeer. De eerste foto is van mijn huurauto. De tweede foto is hoe hier 99% van de keren je binnenspiegel eruit ziet bij een stoplicht en dan is dit nog niet eens een grote :)
Verder nog een standaardsituatie in het verkeer bij een kruispunt, de straat waar ik tijdelijk kon logeren en de snelweg 5 south richting San diego. De laatste foto is de bioscoop in het winkelcentrum van de woonplaats.
groetjes!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten