zondag 21 november 2010

Bioscoop, Nederlanders, hardlopen

Afgelopen vrijdag was ik voor het eerst naar een bioscoop in de VS geweest. Vooraf was ik benieuwd of er veel verschillen met Europese bioscopen zijn, maar die verschillen waren er nauwelijks. Het ziet er allemaal schoner/mooier uit vond ik en natuurlijk zijn de snacks, zoals overal waar je eten en drinken besteld, groter en er werd soms wat harder gereageerd in de zaal op stukjes uit de film. Gezien ik de film vreselijk saai vond (ik was naar de nieuwe Harry Potter gegaan) lag ik na een half uur al half te slapen en was ik blij toen de film was afgelopen. Achteraf bleek dat ik 2 credit cards was verloren tijdens het bioscoop bezoekje die haast zeker uit mijn zak moeten zijn gevallen toen ik half achterover lag te slapen. Even stressen en meteen laten blokkeren en meteen gechecked of er geen geld was afgehaald en gelukkig was dat niet het geval. Later nog even teruggeweest of ze niets hadden gevonden in de bioscoop, maar helaas geen succes. Nieuwe kaarten aangevraagd en dat zou max 10 dagen moeten duren.

Zaterdag was ik naar een heel gezellig feest geweest waar allemaal Nederlanders waren die ooit vanuit Nederland naar California zijn verhuist. Het zogeheten ''pannenkoeken feest'' in de heuvels bij Laguna, hier ongeveer 20 minuten vandaan, was heel erg zinvol/interessant etc. Veel gepraat met allerlei verschillende achtergronden en nummers uitgewisseld voor toekomstige meetings. Veel tips gekregen wat ik als nieuwe inwoner van California het beste wel/niet kon doen en nog meer. Tot slot vandaag (zondag) nadat het voetbal, waar ik eigenlijk heen zou gaan, niet doorging naar Laguna Beach gereden om weer eens hard te lopen. Dit wil ik echt vaker gaan doen, je bent in nog geen 20 minuten aan het strand inclusief parkeren van de auto. Ik weet de weg hier nu best redelijk en dan merk je pas hoe dicht dingen als het strand hier eigenlijk vandaan liggen. Tijdens het hardlopen snel wat foto's gemaakt met mijn telefoon om een indruk te geven hoe het er hier uitziet. Morgen wil ik weer gaan werken en dan vrijdag misschien voor een weekend naar een oud-klasgenoot in Phoenix, Arizona gaan (ruim 300 miles rijden) die daar al 8 maanden studeert voor piloot. En als het komend weekeinde niet lukt het weekend erop en dan proberen meteen de Grand Canyon te zien.
Groetjes!

bios en hardlopen in laguna beach:














5 opmerkingen:

  1. Garrett,

    volgens mij houd jij wel van spanning en sensatie in je leven!
    Maar SLAPEN tijdens Harry Potter? Haha, zo slaapverwekkend was het nu ook weer niet, of ben je al 80? Wij hebben hem ook gezien, maar ik vind wel dat er al sinds deel 3 geen verhaal meer in zit. Vermakelijk is het wel, en de neiging tot slapen had ik nog nooit in de bios.

    Groetjes,

    Sten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sten, ik was natuurlijk ook gewoon erg moe:) Leuk dat je de blog blijft volgen, ben benieuwd wanneer jullie vertrekken! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo G.

    Ja, het zal wel veel indruk op je maken, het grote L.A. en de zon tegenover het kleine, miezerige Nederlandje. Ook ben je daar 's avonds sneller moe denk ik, wegens het anders inzetten van de zonsondergang.
    Je ziet hoe groot de verschillen kunnen zijn als je zo'n laag case number hebt als jij en Ziva... jij bent er al, je hebt het razendsnel gedaan.
    Wij moeten wachten op de oproep. Ik heb gekeken naar het vorige jaar, en ik denk dat we het interview pas in mei hebben... als het vergelijkbaar loopt als vorig jaar.

    Succes,

    Sten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kaart verloren in Bios :D hahah zo ken ik je weer!

    xje
    R

    BeantwoordenVerwijderen