dinsdag 9 november 2010

California, eindelijk!




Door de drukke dagen heb ik nu pas tijd mijn blog te updaten.
Zondagmiddag vloog ik met KLM vanaf Schiphol rechtstreeks naar LA en het eerste wat me in het vliegtuig opviel waren de enorm krappe zitplaatsen. In een Fiat Panda zit je ruimer, achterin.
Nu maakt me dat niet zoveel uit op een korte vlucht maar bijna 12 uur zo zitten is best wel erg oncomfortabel. Gelukkig was mijn bestemming Zuid-California, in mijn ogen één van de mooiste gebieden om te wonen in de wereld:) Nadat we geland waren in LA (ik zat in de middenrij dus helaas niet veel kunnen zien) kon ik aansluiten in de rij van Citizens en residents van de US.

Nadat ik vertelde dat ik voor de eerste keer met mijn verblijfsvergunning het land in kwam werd ik naar een kamertje gebracht waar allemaal mensen met visa problemen zaten. Mensen die niet precies een goede naam op hun ticket hadden of bagage problemen. Het weer was zoals het vaak is in LA, erg mooi, maar in het kamertje was het behoorlijk warm aan het worden en de douanebeambten waren vreselijk chagrijnig. Nadat ik 3 verschillende vluchten vol met mensen met problemen voor moest gaan vroeg ik een beambte of ze me niet vergeten waren:)
Gelukkig waren ze er blijkbaar nog mee bezig en na een kleine 2 uur moest ik vingerafdrukken afgeven en 2 keer tekenen en kreeg ik de bevestiging van mijn green card. Kevin (de toekomstige roommate met een nederlands en us paspoort en waar ik tot we een woning hadden kon blijven) kwam me ophalen van het vliegveld dus dat was heel mooi. Ik was nog nooit in California geweest en ik keek mijn ogen uit hoe alles was. Het mooie weer in November (graadje of 22 en de zon lijkt altijd te schijnen, ik heb nog geen wolk gezien sinds ik hier ben) de enorme auto's en de restaurants die echt overal waar je kijkt drive throughs hebben en de enorme 10 tot 12 baans snelwegen.
Dezelfde dag nog een telefoon geregeld met amerikaans nummer en toen sloeg de jetlag behoorlijk toe.
Veel geslapen en de volgende ochtend heel erg veel woningen bekeken. Hele mooie dingen gezien en hele vieze huizen gezien. Eind van de middag nog even langs de bank gereden waar een aardige medewerkster een bankaccount voor me had aangemaakt en savonds redelijk vroeg naar bed. Vandaag in de ochtend de mooiste plekken en wat nieuwe plekken bekeken en smiddags een application ingediend voor de beste qua prijs/kwaliteit. Hopelijk worden we goedgekeurd en kan het inrichten beginnen. Uiteraard nog even langs de In n Out burger gereden en die hamburgers zijn echt geweldig. Alles is vers en ze zijn echt zo lekker en ze kosten net meer dan 1,5 dollar. Macdonalds is echt smerig vergeleken met deze burgers, het is een toprestaurant waardig. Morgen gaan we een heel goedkoop autotje kopen waar ik de eerste weken in kan rijden. Nadat ik mijn California license heb gehaald wil ik een echte auto kopen om hem eventueel in Nederland te verkopen wat met de huidige koers erg gunstig is. Heel veel liefs uit southern california, tot snel!x

4 opmerkingen:

  1. Hoi GJK/Garrett.

    Gefeliciteerd, dat heb je snel voor elkaar zeg!
    Geweldig hoe jij er gewoon in plonst, huppa, het diepe in, maar vol vertrouwen.

    Nog bedankt voor je vriendelijke woorden op het Amerika forum, dat waardeer ik erg. Leuk dat je een blog gestart hebt, ik zal je zeker blijven volgen. Ik hoop dat je blijft schrijven, want dat is voor ons ook heel leuk en leerzaam, zeker gezien het feit dat je dezelfde locatie hebt uitgekozen als wij.

    Bij ons gaat alles zijn gangetje; Jeroen en ik hebben natuurlijk veel meer tijd dan jij om dit voor te bereiden, maar die tijd hebben we ook zeker nodig. Dus dat heeft de kosmos juist gezien door ons niet zo'n laag case nummer te geven als jij. Ik ben wel zenuwachtig over het interview, je weet maar nooit, misschien is er toch iets waar ze over vallen.

    Good luck there en bedankt voor al je informatie.

    Groetjes,

    Sten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie, het interview valt echt heel erg mee zolang je maar precies de documenten kunt afgeven die ze willen! Als je ergens vragen over hebt hoor ik het wel, veel succes met alle voorbereidingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo GJK,

    ok, bedankt voor de tip. Jij ook veel succes. Het is hier compleet herfst met morgen zware storm, dus geniet maar van het zonnetje.

    Groetjes,

    Sten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Gert,
    Fantastisch dat je dit blog bent gestart. Nu blijven we helemaal op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen