vrijdag 5 november 2010

De laatste dagen


Afgelopen dinsdag 2 november moest ik voor de allerlaatste stap voor het verkrijgen van de zogenaamde ''Green Card''  op het Amerikaanse Consulaat te Amsterdam zijn. Voor info over de GC (Green Card) is http://www.allesamerika.com/greencard-loterij.html een hele goede site.
Na al medisch te zijn goedgekeurd moest ik op het Consulaat de laatste belangrijke documenten afgeven en had ik een gesprek met de Consul die als laatste persoon mij moest goedkeuren. Alles ging vrijwel probleemloos en na twee korte vraagjes van de Consul moest ik met de rechterhand omhoog zweren dat ik de waarheid sprak en  vervolgens bevestigen dat ik geen crimineel verleden had, geen terroristische groepen steunde en nog meer.
Nadat ik ''approved'' was kon ik de hele procedure die iets meer dan een jaar heeft geduurd eindelijk afsluiten.
De laatste dagen veel ingepakt en geregeld en zondag 7 november vetrek ik dan eindelijk van Amsterdam in Nederland naar Los Angeles, Californië in de VS. De volgende update kan ik hopelijk uit het zonnige Californië sturen! liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten