maandag 24 januari 2011

veel gewerkt, mooi weer en rijbewijs gehaald!

Het is alweer een tijd geledne sinds de laatste update. Ik heb de afgelopen weken erg veel gewerkt en op een paar uitzonderingen na ging dat erg goed. Ik ben van plan dit de komende weken in elk geval door te zetten met af en toe een vrije dag. Verder is het hier ontzettend mooi weer sinds ik weer terug ben, echt elke dag is het gewoon een graad of 22-26 en zonder wolken. Ik geloof dat het 1 keer half bewolkt is geweest en meer niet. Misschien saai, maar ik heb er geen problemen mee, ik vind het echt geweldig je hoeft nooit te denken of je een trui of zelfs een jas aan moet, korte broek en tshirt is meestal voldoende. Het weer is veel beter dan ik vooraf toen ik koos hierheen te gaan had gehoopt in elk geval.

Verder heb ik mijn rijbewijs gehaald. Na een maandje geleden al theorie te hebben gehaald moest ik nu nog de praktijk doen. Het examen gaat allemaal wat relaxter dan in Nederland hier, maar het idee dat je helemaal niets hoeft te doen om het te halen is ook weer niet helemaal waar. Ik wist een paar engelse woorden niet zoals het knipperlicht die je indrukt als je op een weg stilstaat, ik weet het nederlandse woord geeneens. Verder had ik nog een paar dingen die ik niet wist, zoals de 3 gebaren die je schijnbaar moet kunnen maken in een noodgeval uit het raam. Ik had echt geen idee en toen ik zei dat ik geen idee had dacht ik even dat we meteen al klaar waren en ik naar huis kon. Het rijden ging prima zoals het hoort als je alweer een behoorlijke tijd je Nederlandse rijbewijs hebt. Ik ben blij dat ik geslaagd ben, want het is toch allemaal weer een hoop gedoe en werk etc Doordat een rijbewijs een officieel ID is hier ben ik nu dus ook meteen echt Amerikaan:)
Verder heb ik veel uitgezocht om de ziektekostenverzekering hier te regelen, de kosten vallen heel erg mee, al die onzin verhalen uit Europa dat het een vermogen kost is in elk geval niet waar. En nee, als je onverzekerd bent laten ze je hier ook niet voor de deur van het ziekenhuis doodgaan:)
Tot een volgende update!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten