vrijdag 28 januari 2011

weer autopech en weer een creditcard verloren

Na al een paar keer eerder wat kleine problemen met mijn auto te hebben gehad had ik gister weer pech.
Toen ik geparkeerd stond te bellen kwam er opeens veel rook uit de motorkap en een hoop gesis.
De temperatuurmeter van de motor stond op maximaal wat maar aangegeven kon worden en toen ik uitstapte lag er een hele plas water/koelvloeistof onder de auto. De plaatselijke wegenwacht (AAA) gebeld en die hebben mijn auto na een half uurtje wachten weggesleept naar een garage een paar mile van huis waarvan ik de eigenaar kende en me al vaker goed geholpen had. Ondertussen een beetje radio geluisterd (Power 106 is mijn favoriet) en daar was de wereldpremeriere van de nieuwe single van Eminem en Dr. Dre te horen. Erg cool en daaraan merk je dat Los Angeles echt voorop loopt op muziek en filmgebied in de wereld. Verder nog de nieuwe Lamborghini Gallardo? gezien op de parkeerplaats voor de bioscoop en snel wat foto's gemaakt. Ik had het model nog niet eerder gezien.

De auto achtergelaten bij de garage die dicht was en naar huis gelopen en toen merkte ik meteen 1 ding dat hier niet is aan te raden in California en in heel Amerika. Lopen. Nergens is duidelijk aangegeven hoe je als voetganger kunt overleven tussen 10 baans wegen en ik ben dan ook lekker omgelopen.
Vandaag de auto opgehaald en alleen de koelingskabels waren losgeschoten en met 80$ doet alles het weer gelukkig.

Wel ben ik weer een creditkaart verloren en dat is nu de 4de of 5de in 6 weken. Ik heb vanaf nu besloten dat ik nog maar 1 kaart meeneem en verder wat cash en niet meer met 6 verschillende kaarten ga rondlopen.
Kaart is inmiddels geblokkeerd, maar doordat het een buitenlandse kaart is moet die eerst weer naar Nederland worden verstuurd en dat is weer een hoop administratie.
Afsluiten met iets positiefs, het weer is echt bizar mooi, al sind sik terug ben is het nog niet onder de 20 geweest en er is geen bewloking geweest in een aantal weken nu. Met een graad of 26 af en toe is het zelfs lekker op het strand. Groetjes uit CalifornIA:)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten